Układ hamulcowy w pojazdach ciężarowych.

Jednym ze zdecydowanie najbardziej istotnych elementów każdego pojazdu ciężarowego jest bez wątpienia układ hamulcowy. W tym szczególnym przypadku musi on być wyjątkowo dobrze przystosowany do pracy w trudnych warunkach i odporny, bowiem w pojazdach ciężarowych będziemy mieli do czynienia ze zdecydowanie większym obciążeniem pod adresem układu hamulcowego niż w przypadku pojazdów osobowych. Zobaczmy wobec tego, jakie będą najczęstsze problemy z układem hamulcowym, oraz jak im zapobiegać, aby nie dopuścić do ich pojawiania się, co także jest jak najbardziej możliwe.

Zagrożenia dla układu hamulcowego.

Do zdecydowanie najważniejszych zagrożeń z jakimi będziemy tutaj mieć do czynienia trzeba zaliczyć problemy z wilgotnością powietrza. Oczywiście w układach będzie zawsze zastosowany odpowiedni osuszacz powietrza, którego zadaniem będzie obniżenie wilgotności do bezpiecznego poziomu 20%, niemniej jednak nie zawsze będzie on w pełni sprawnie działać, a co za tym idzie, do elementów układów hamulcowego czy też hydraulicznego, będą przedostawać się elementem powodujące korozję, co jest najczęstszą przyczyną uszkodzeń zacisków hamulcowych. Generalnie rzecz więc biorąc, warto tutaj zwrócić uwagę na kwestię sprawności samego osuszacza powietrza, gdyż jakiekolwiek wyższy niż 20% poziom wilgotności powietrza w układzie hamulcowym nie tylko obniża jakość pracy hamulców, ale także przyczynia się do powodowania korozji poszczególnych elementów układu. Jeśli odpowiednie zabezpieczymy się przed korozja, to z całą pewnością koszty eksploatacji naszego pojazdu będą o wiele niższe, bowiem nie trzeba będzie stale naprawiać elementów układu hamulcowego, gdzie zdecydowanie najkosztowniejsze będzie dokonanie wymiany zacisków hamulcowych.

Regeneracja zacisków hamulcowych.

Oczywiście mamy tutaj także możliwość ograniczenia kosztów usuwania problemów z układem hamulcowym a przede wszystkim z samymi zaciskami. Rozwiązaniem jest regeneracja zacisków w samochodach realizowana jednak tylko w przypadku, kiedy uszkodzenia nie są zbyt Daleko posunięte. Delikatne ślady korozji, które można będzie usunąć, a powstałe szczeliny uzupełnić poprzez napawanie, to elementy, które można naprawiać poprzez regenerację. W przypadku większych i silniejszych ataków korozji, niestety koniecznością będzie wymiana zacisku na nowy. Generalnie rzecz więc ujmując, warto tutaj pamiętać, o regularnym przeglądaniu stanu technicznego pojazdów ze szczególnym uwzględnieniem układu hamulcowego oraz samych zacisków, aby w razie zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości móc natychmiast działać celem usunięcia usterek i przeprowadzenia regeneracji zacisków hamulcowych. Jest to rozwiązanie najtańsze wobec czego warto zapewnić sobie możliwość skorzystania z niego w toku eksploatacji pojazdów ciężarowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *