Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

skuteczne pozycjonowanie stron w Rybniku

Osiąganie odpowiednio wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego, w wyszukiwarce Google, jest zajęciem stosunkowo złożonym, wymagającym odpowiedniej wiedzy, oraz dość sporych nakładów pracy. Oczywiście wiedzę i pracę własną można zastąpić z powodzeniem wiedza i pracą odpowiedniej agencji interaktywnej, lub pozycjonera – freelancera, niemniej jednak trzeba będzie w tym celu ponieść pewne koszty. Będą one wzrastać wprost proporcjonalnie do poziomu skomplikowania fraz, dla jakich mamy zamiar przeprowadzić proces pozycjonowania. Wpływ na efekty, oraz koszty pozycjonowania będą miały także inne czynniki, które postaramy się krótko i zwięźle opisać w poniższych kilku akapitach, do lektury których serdecznie zapraszamy.

Z czego wynikają koszty pozycjonowania?

Aby określić finalny koszt usługi pozycjonowania, należy w pierwszej kolejności ustalić całościowy zakres prac związany z pozycjonowaniem, a w zależności od stopnia trudności osiągnięcia wysokich pozycji dla poszczególnych fraz, można tutaj znaleźć sporo różnorodnych działań. Wśród najważniejszych działań, mających zdecydowany wpływ na kosztowność pozycjonowania możemy wyróżnić:

  1. Dodawanie strony do katalogów tematycznych.
  2. Tworzenie treści i jej dystrybucja w serwisach content marketingowych.
  3. Pozyskiwanie linków z forów tematycznych związanych z branżą pozycjonowanej strony
  4. Tworzenie i dystrybucja artykułów eksperckich oraz sponsorowanych.
  5. Budowa serwisów zapleczowych (stron zbieżnych tematycznie z pozycjonowaną stroną, zawierających wartościową treść, z reguły informacyjną, przyjazną i wartościową dla użytkowników).

koszt usługi pozycjonowania stronyPowyższe pięć punktów, ułożone jest według poziomu trudności ich realizacji. W przypadku fraz prostych w zupełności wystarczającym będzie zrealizowanie dwóch pierwszych, natomiast wraz ze wzrostem poziomu trudności pozycjonowania poszczególnych fraz, koniecznym będzie stosowanie kolejnych, bardziej wymagających względem nakładów oraz pracy i wiedzy.

Widzimy więc wyraźnie, iż koszty pozycjonowania stron internetowych nie mogą być w żadnym przypadku stałe, wobec czego też, można od razu odłożyć między bajki oferty, w których usługodawca gwarantuje nam efekt top3 za jedyne 50PLN/mies. Nie jest to realne do osiągnięcia, bowiem każda z fraz przedstawia zupełnie inne wymagania i do każdej z nich należy podejść w pełni indywidualnie. W tak przystępnych cenach możliwe jest co najwyżej skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Rybniku, lub podobnych wielkością miastach, czyli pozycjonowanie lokalne, aczkolwiek trzeba przyznać, iż też nie zawsze jest to możliwe do osiągnięcia.

Jak osiągana jest wysoka skuteczność pozycjonowania stron?

skuteczność pozycjonowania stronAby osiągać skuteczność w procesie pozycjonowania stron internetowych, konieczne jest przeprowadzania wszystkich działań wyjątkowo skrupulatnie. Wymienione wcześniej pięć punktów, związanych z pozycjonowaniem, jak najbardziej będzie się tutaj sprawdzać, niemniej jednak trzeba skrupulatności, wytrwałości oraz odpowiedniej wiedzy w kwestii tematyki pozycjonowanej strony.

Pozyskiwanie linków z katalogów stron.

Trzeba tutaj bardzo starannie segregować katalogi, przede wszystkim na tematyczne i ogólne, przy czym warto pamiętać, iż tematyczne, zbieżne z tematyka naszej strony będą miały o wiele większe przełożenie na efektywność prowadzonych prac. Kwestia odpowiedniego przygotowania wpisu, także będzie bardzo istotna, bowiem powinien on być nie tylko zgodny z zasadami tworzenia treści SEO, ale jednocześnie zachęcający do odwiedzenia strony.

Tworzenie i dystrybucja treści content marketingowej.

Jest to bardzo istotny czynnik pozwalający nie tylko pozyskiwać linki prowadzące do pozycjonowanej strony, ale jednocześnie kierować na nią ruch bezpośrednio z artykułów. Niemniej jednak należy wykazać się odpowiednią wiedzą z zakresu tematyki pozycjonowanej strony, aby tworzone treści były naprawdę rzetelnie przedstawione i interesujące dla czytelnika. Obecnie algorytm Google, coraz lepiej wyłapuje próby manipulowania przepływem parametrów PR, i natychmiast nakłada kary na strony, którym w ten sposób próbujemy pomóc, dlatego też, należy tutaj nie skupiać się na zdobywaniu linków, a raczej na zainteresowaniu czytelnika i przekierowaniu go bezpośrednio do pozycjonowanej strony. Swego czasu dość popularnym rozwiązaniem były strony typu „Pressel page”, niemniej jednak Google na swoim blogu bardzo szybko się rozprawiło z tym trendem, bardzo wyraźnie go piętnując i wskazując, jako praktyki niezgodne z wytycznymi dla webmasterów. (http://googlepolska.blogspot.com/2007/08/strony-typu-presell.html – tutaj wpis na blogu Google dotyczący powyższego zagadnienia).

Linki z forów internetowych.

Ta metoda promocji strony w wyszukiwarkach jest także dość efektywna, aczkolwiek w jej przypadku musimy uważać nie tylko na roboty i algorytm wyszukiwarki Google, aby im nie podpaść, ale jednocześnie na moderatorów forum, którzy z reguły bywają bardziej bezlitośni od Google. Dlatego też, chcąc pozyskiwać linki z forów internetowych, koniecznie należy przestrzegać kilku zasad.

  • Wypowiadamy się tylko w tematach, w których mamy coś konkretnego do powiedzenia.
  • Wypowiadamy się na temat a naszym głównym celem nie może być pozostawienie linka pozycjonującego.
  • Staramy się unikać zostawiania linków z anchorami exact match – czyli perfekcyjnie dopasowanych do fraz, na jakie pozycjonujemy nasze strony. Lepszą formą jest anchor brandowy (zawierający nazwę firmy), lub też czysty adres URL – kierujący użytkownika do pozycjonowanej strony.

Przestrzeganie tych kilku zasad pozwoli nam skutecznie pozyskiwać linki, które zdobędą zarówno ruch na stronę, i to ruch wartościowy, jak również pozwolą na osiągnięcie poprawy pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Artykuły eksperckie i sponsorowane.

Tutaj poprzeczka podniesiona jest jeszcze wyżej, bowiem w tym szczególnym przypadku, treść artykułów musi stać na bardzo wysokim poziomie. Muszą to być faktycznie treści tworzone przez eksperta w danej dziedzinie. Zazwyczaj też nie ma możliwości pozostawiania linków innych niż w formie branżowej (choć czasami można spotkać się z odstępstwami). W zamian zaś, artykuły mogą być odpłatnie (od 30 PLN nawet do kilku tysięcy złotych) umieszczane na poczytnych portalach internetowych, które zapewniają spory napływ czytelników a co za tym idzie, także i ruch. Linki zostawione w takich artykułach będą także o wiele bardziej wartościowe, niż te, przedstawione wcześniej, chociażby z racji tego, iż serwisy w tym przypadku posiadają lepsze parametry i ugruntowaną pozycję w oczach wyszukiwarki.

Zaplecze tematyczne

Ten punkt postanowiłem celowo umieścić na samym końcu, bowiem w moim przekonaniu jest to forma najbardziej wymagająca zarówno pod względem przygotowania samych stron internetowych jak i nakładów finansowych. Trzeba tutaj przecież wykupić serwery i domeny dla każdej ze stron, a następnie przygotować wartościową dla nich treść, co wymaga sporej wiedzy. W zamian zaś otrzymujemy pełną kontrolę nad naszymi treściami, kierowanym ruchem, oraz linkami pozycjonującymi, co może pozwolić nam na osiąganie lepszych efektów w kwestii pozycjonowania.

Słowo na koniec.

lokalne pozycjonowanie stron w RybnikuJak więc widać, prowadzenie jakichkolwiek prac w kwestii pozycjonowania strony internetowej wymaga w pierwszej kolejności odpowiedniej analizy, która będzie miała na celu określenie zestawu niezbędnych działań, a dopiero w następnych kroku pozyskiwanie ruchu do strony i poprawianie jej pozycji. Trzeba do tego posiadać i odpowiednią wiedzę i pieniądze, bowiem tylko w tym połączeniu możliwe będzie osiągnięcie odpowiednich efektów, a co za tym idzie, sukcesu na rynku. Bardzo rozsądnym będzie więc tutaj zlecenie tego typu prac, związanych z pozycjonowaniem stron zewnętrznej agencji interaktywnej, która skutecznie przeprowadzić wszystkie działania wraz z optymalizacją strony (tutaj więcej na temat optymalizacji oraz innych działań związanych z pozycjonowaniem stron – http://www.innveo.pl/podstawowe-dzialania-w-pozycjonowaniu-stron/).

Artykuł napisany dzięki uprzejmości i informacjom firmy Innveo – pozycjonowanie stron – http://www.innveo.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *