Siłowniki w pojazdach samochodowych i ich regeneracja.

Siłowniki w pojazdach ciężarowych odgrywają niesłychanie istotną rolę, bowiem pozwalają na wykorzystywanie ich w różnych celach. Sam samochód ciężarowy na niewiele się nam zda jeśli nie zaopatrzymy go na przykład w wywrotkę, czy też w dźwig samowyładowczy HDS, a wszystkie te funkcjonalności do swojego poprawnego działania potrzebują odpowiednio wydajnych siłowników. Bardzo ważne będzie tutaj utrzymanie tych siłowników w odpowiednio dobrym stanie technicznym, aby funkcjonalności naszego pojazdu były zachowane a jego obsługa w stu procentach bezpieczna do operatora oraz wszystkich osób znajdujących się w pobliżu pracującego pojazdu. Zobaczmy zatem, jak zadbać o bezpieczeństwo i żywotności siłowników w pojazdach ciężarowych, oraz jak się zabrać za ich wymianę oraz ewentualną regenerację.

Stan techniczny siłowników.

Przede wszystkim, trzeba tutaj zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż w przypadku siłowników w pojazdach ciężarowych, ich stan techniczny, będzie tutaj odgrywać szczególną rolę. Dlatego też, koniecznością jest systematyczne przeprowadzanie przeglądów stanu technicznego siłowników w pojazdach ciężarowych, aby obsługa i eksploatacja tych pojazdów była w stu procentach bezpieczna. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości w pracy siłowników, bardzo łatwo można doprowadzić do niebezpiecznych w skutkach wypadków przy pracy. Koniecznością będzie oddawanie pojazdu na systematyczne przeglądy techniczne, w trakcie których możliwe będzie wychwycenie ewentualnych nieprawidłowości w pracy siłowników, i natychmiastowe usuwanie usterek, bądź też wymiana siłownika na nowy, jeśli zniszczenia są posunięte zbyt daleko. Z reguły też, najczęstszą przyczyną uszkodzeń siłowników jest korozja, powodowana nieprawidłową pracą osuszacza w układzie pneumatycznym, aczkolwiek warto pamiętać, iż w początkowych stadiach korodowania siłowników możliwe jest przeprowadzenie ich regeneracji.

Regeneracja siłowników.

Jeśli chodzi o niewielkie stany skorodowania, możliwa będzie regeneracja siłowników samochodowych realizowana poprzez napawanie oraz szlifowanie wraz z utwardzaniem powierzchni. Generalnie rzecz biorąc, taki siłownik, po regeneracji, z cała pewnością nie będzie już ani tak samo trwały, ani też tak samo wydajny w codziennej eksploatacji, niemniej jednak z całą pewnością będzie przez kilka lat mógł bezpiecznie być eksploatowany a to rzecz jasna bardzo wyraźne oszczędności na kosztach eksploatacyjnych. W przypadku konieczności wymiany siłownika na nowy, niestety, koszty już nie będą tak samo niskie, toteż trzeba przyznać, iż o wiele lepszym rozwiązaniem będzie regularne przeprowadzanie przeglądów technicznych posiadanych siłowników, aby uniknąć ewentualnych, niepotrzebnych kosztów związanych z koniecznością wymiany siłowników na nowe, oraz aby zapewnić sobie bezpieczną eksploatację posiadanych pojazdów ciężarowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *