Siłowniki w pojazdach ciężarowych.

Siłowniki w pojazdach ciężarowych wszelakiego rodzaju pełnią niezwykle istotne funkcję. W pierwszej kolejności chodzić nam będzie o siłowniki zapewniające możliwość opróżniania wywrotki pojazdu ciężarowe, bowiem są one zdecydowanie największymi. Potem trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, siłowniki związane z poziomowaniem pojazdów samowyładowczych, czy też innymi funkcjonalnościami pojazdów ciężarowych. Warto tutaj z góry zdać sobie sprawę z faktu tego, iż siłowniki w tego typu pojazdach, ulegają dość szybkiej eksploatacji, wskutek samej ich pracy, jak również wskutek czynników zewnętrznych, toteż należy przeprowadzać systematyczny ich przegląd, oraz na bieżąco przeprowadzać ich naprawy czy też w razie takich możliwości regenerację.

Przyczyny uszkodzenia siłowników.

Do najczęstszych przyczyn pojawiania się trudności z prawidłową pracą siłowników, należy korozja, która pojawia się wskutek dłuższego okresu braku eksploatacji przy braku zabezpieczenia przed korozją. Korozja jednakże będzie także atakować powierzchnię siłownika w stałej eksploatacji, w wyniku wadliwej pracy układu pneumatycznego. W przypadku kiedy w jakikolwiek sposób, osuszacz powietrza nie będzie prawidłowo obniżał wilgotności dostarczanego do siłowników i hamulców sprężonego powietrza, niestety będzie wpływać na rozwój korozji na powierzchni jego elementów. Musimy pamiętać, iż wilgotność sprężonego powietrza nie powinna przekraczać 20%, zaś powietrze zasysane z otoczenia z reguły ma 50-60% a czasami nawet więcej. Dlatego też, osuszacz w tym przypadku niezbędny, a jego prawidłowe działanie będzie podstawą żywotności siłowników.

Naprawa siłowników.

W przypadku, kiedy podczas przeglądu można będzie stwierdzić jakiekolwiek uszkodzenia powierzchni siłownika, trzeba będzie przeprowadzić jego renowację, bądź tez wymianę na nowy. W wielu przypadkach mało zaawansowanej korozji i mikro uszkodzeń powierzchni siłowników, możliwa będzie regeneracja siłowników samochodowych, która z cała pewnością pociągnie za sobą o wiele mniejsze koszty niż zakup nowego i jego wymiana. Warto więc starannie przeprowadzać oględziny naszych siłowników w pojazdach, bowiem czasami faktycznie można za o wiele mniejsze pieniądze przeprowadzić regenerację i jeszcze przez ładnych kilka sezonów eksploatować siłownik, który już był skazany na pożarcie przez złomowisko. Pozwoli to na dość wyraźnie oszczędności wynikające nie tylko z braku konieczności zakupu nowego sprzętu, ale także z tego, iż raz kupiony z sporą kwotę siłownik, będzie pracować dla nas dłużej, toteż jego koszt w przeliczeniu na roboczogodziny będzie o wiele niższy.

Jednym słowem nie warto od razu w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów z siłownikami dążyć do ich wymiany na nowe, bowiem zawsze możliwa może się okazać regeneracja, pochłaniająca o wiele mniejsze koszty i zapewniająca oszczędności na grubo wyższym poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *