Nowości z kraju i ze świata

Serwis informacyjny – informacje z kraju i ze świata

Marketing

Materiały reklamowe – czy chętnie je czytamy?

Materiały reklamowe dostajemy na każdym kroku. Czasami są one nam wręczane po prostu na ulicy przez osoby, które sobie dorabiają – zazwyczaj są to osoby młode, które oprócz kontynuowania edukacji podejmują taką niezbyt wymagającą pracę, by móc sobie trochę dorobić. Chodzą wówczas w miejsca, gdzie jest najwięcej ludzi i wręczają ludziom materiały reklamowe danych firm. W takich przypadkach bardzo dużo ludzi odmawia wzięcia ulotek. Grzecznie dziękują i po prostu idą dalej tam, gdzie miały iść nie przejmując się tym, że nie zobaczyły, co z w tej ofercie dana firma dla nich przygotowała. Niektóre osoby z kolei biorą takie ulotki, ale szybko się ich pozbywają wyrzucając je do pierwszego napotkanego śmietnika. Często nawet nie rzucą okiem na ofertę danej firmy, a biorą ulotkę tylko i wyłącznie z grzeczności.

Inne sposoby roznoszenia ulotek i docierania do klientów

Na całe szczęście kolportaż ulotek to nie tylko stanie w miejscach zaludnionych i czekanie, aż ktoś łaskawie weźmie od nas ulotkę, którą mu wręczamy. Gdyby był to jedyny sposób, to firmy prawdopodobnie nie widziałyby po takiej akcji reklamowej żadnego wzrostu wyników sprzedaży, a o to przecież im chodzi. Po to takie akcje się organizuje, bo nie zapominajmy, że za roznoszenie ulotek tym młodym osobom trzeba zapłacić, a wcześniej materiały reklamowe trzeba wydrukować, więc jest to również dla przedsiębiorstw jakiś koszt i wiadomo, że po akcji promocyjnej liczy się jednak na zwrot tego kosztu z nawiązką. Kolportaż ulotek to również wysyłanie materiałów reklamowych pocztą w ładnie zaadresowanych do konkretnych klientów kopertach. Taki sposób jest o wiele lepszy jeśli chodzi o skuteczność, bo jeśli dostajemy coś w kopercie i jest to zaadresowane tylko do nas, to jednak chętniej otworzymy tą kopertę nie wyrzucając jej od razu, a jak już otworzymy, to i rzucimy okiem na to, co znajduje się w jej środku. Co za tym idzie, jest większa szansa na to, że zobaczymy na ulotce coś, co nas zainteresuje i jednak postanowimy wybrać się na zakupy tego dnia, choć mieliśmy zupełnie inne plany. Kolportaż ulotek może również odbywać się drogą elektroniczną, co chyba w dzisiejszych czasach nikogo już nie zdziwi, bo wszyscy korzystamy z elektronicznej poczty. Dystrybucja materiałów reklamowych drogą elektroniczną jest praktycznie taka sama, jak kolportaż ulotek do skrzynek pocztowych. Otrzymujemy wiadomość mailową z załącznikiem, w którym znajduje się reklama. Często roznoszenie ulotek ogranicza się jednak tylko do pozostawienia ich w odpowiednim koszyku na klatkach schodowych. Czy ten z kolei sposób jest skuteczny? Być może, bo przecież chętniej korzystamy z czegoś, do czego nie jesteśmy usilnie nakłaniani i jeśli wspomniane materiały reklamowe nie są nam wręcz pchane do rąk. Jest zatem większa szansa na to, że sami weźmiemy taką ulotkę i przeczytamy ją nawet od deski do deski, jeśli będzie ona spokojnie leżeć na klatce schodowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.