Materiały reklamowe – czy chętnie je czytamy?

Materiały reklamowe dostajemy na każdym kroku. Czasami są one nam wręczane po prostu na ulicy przez osoby, które sobie dorabiają – zazwyczaj są to osoby młode, które oprócz kontynuowania edukacji podejmują taką niezbyt wymagającą pracę, by móc sobie trochę dorobić. Chodzą wówczas w miejsca, gdzie jest najwięcej ludzi i wręczają ludziom materiały reklamowe danych firm. W takich przypadkach bardzo dużo ludzi odmawia wzięcia ulotek. Grzecznie dziękują i po prostu idą dalej tam, gdzie miały iść nie przejmując się tym, że nie zobaczyły, co z w tej ofercie dana firma dla nich przygotowała. Niektóre osoby z kolei biorą takie ulotki, ale szybko się ich pozbywają wyrzucając je do pierwszego napotkanego śmietnika. Często nawet nie rzucą okiem na ofertę danej firmy, a biorą ulotkę tylko i wyłącznie z grzeczności.

Inne sposoby roznoszenia ulotek i docierania do klientów

Na całe szczęście kolportaż ulotek to nie tylko stanie w miejscach zaludnionych i czekanie, aż ktoś łaskawie weźmie od nas ulotkę, którą mu wręczamy. Gdyby był to jedyny sposób, to firmy prawdopodobnie nie widziałyby po takiej akcji reklamowej żadnego wzrostu wyników sprzedaży, a o to przecież im chodzi. Po to takie akcje się organizuje, bo nie zapominajmy, że za roznoszenie ulotek tym młodym osobom trzeba zapłacić, a wcześniej materiały reklamowe trzeba wydrukować, więc jest to również dla przedsiębiorstw jakiś koszt i wiadomo, że po akcji promocyjnej liczy się jednak na zwrot tego kosztu z nawiązką. Kolportaż ulotek to również wysyłanie materiałów reklamowych pocztą w ładnie zaadresowanych do konkretnych klientów kopertach. Taki sposób jest o wiele lepszy jeśli chodzi o skuteczność, bo jeśli dostajemy coś w kopercie i jest to zaadresowane tylko do nas, to jednak chętniej otworzymy tą kopertę nie wyrzucając jej od razu, a jak już otworzymy, to i rzucimy okiem na to, co znajduje się w jej środku. Co za tym idzie, jest większa szansa na to, że zobaczymy na ulotce coś, co nas zainteresuje i jednak postanowimy wybrać się na zakupy tego dnia, choć mieliśmy zupełnie inne plany. Kolportaż ulotek może również odbywać się drogą elektroniczną, co chyba w dzisiejszych czasach nikogo już nie zdziwi, bo wszyscy korzystamy z elektronicznej poczty. Dystrybucja materiałów reklamowych drogą elektroniczną jest praktycznie taka sama, jak kolportaż ulotek do skrzynek pocztowych. Otrzymujemy wiadomość mailową z załącznikiem, w którym znajduje się reklama. Często roznoszenie ulotek ogranicza się jednak tylko do pozostawienia ich w odpowiednim koszyku na klatkach schodowych. Czy ten z kolei sposób jest skuteczny? Być może, bo przecież chętniej korzystamy z czegoś, do czego nie jesteśmy usilnie nakłaniani i jeśli wspomniane materiały reklamowe nie są nam wręcz pchane do rąk. Jest zatem większa szansa na to, że sami weźmiemy taką ulotkę i przeczytamy ją nawet od deski do deski, jeśli będzie ona spokojnie leżeć na klatce schodowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *