Co się bardziej opłaca – kredyt czy wynajem auta?

wynajem auta

Nie tylko klienci indywidualni chcący wybrać się na urlop, czy turyści przybywający zza granicy korzystają z wynajętych pojazdów. Również firmy, zwłaszcza firmy ubezpieczeniowe, chętnie wykorzystują ten rodzaj umów do spełnienia potrzeb swoich klientów. Oznacza to, że wypożyczalnia samochodów posiada duże możliwości nawiązywania współpracy oraz dostosowania swojej oferty do oczekiwań przedsiębiorców różnych sektorów.

W przypadku, kiedy przedsiębiorstwo stara się zabezpieczyć sytuację swoich klientów i zaoferować im auto zastępcze, mają do wybory dwie możliwości

Kim są partnerzy firm ubezpieczeniowych?

Samodzielnego posiadania takiego auta (poprzez wzięcie kredytu bądź leasingu) albo też wypożyczenie pojazdu na czas napraw uszkodzonego samochodu.

Druga opcja staje się możliwa, ponieważ na rynku otwieranych jest coraz więcej firm, które chcą wynajmować auta. Każda wypożyczalnia samochodów z pewnością z chęcią nawiąże współpracę z ubezpieczycielem, ponieważ jest to firma, która zawsze posiada zapotrzebowanie na auta, a im lepsze tym większa szansa, że kierowcy skorzystają z usług ubezpieczyciela. Taka współpraca jest korzystna dla obu stron, po warunkiem, że zapewnią one wysokie standardy usług.

Jednak niewiele firm, które rozpoczynają swoją działalność gospodarczą albo istnieją jedynie na rynku lokalnym, jest w stanie sprostać takiemu zapotrzebowaniu. Niestabilna ekonomia sprawia, że firmy ubezpieczeniowe chętniej korzystają z usług dużych przedsiębiorstw międzynarodowych posiadających większy kapitał i flotę pojazdów dostępną o każdej porze.

Dlaczego firmy wynajmują auta?

Jednak wypożyczalnia samochodów może znaleźć klientów również w innym sektorze gospodarczym. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze średnią firmą czy korporacją, pracownicy często wysyłani są w delegacje do innych miast. Muszą oni poruszać się z miejsca na miejsce, a całkowity koszy, jaki ponoszą z tytułu korzystania z taksówek, przerastają możliwości budżetowe przedsiębiorstw. Z tego też powodu chętniej patrzą one w stronę firm wynajmujących auta. Ułatwia to także kontrolowanie wydatków, przy jednoczesnym zyskaniu pewności, że pracownicy będą mieli zapewniony odpowiedni standard i będą godnie reprezentować wizerunek firmy.

Jaką formę promocji rozważyć w kampanii reklamowej?

Na rynku, na którym funkcjonuje dobra i sprawdzona wypożyczalnia samochodów, istnieje oferta okresowego wynajmowania aut. Obejmuje ona przedziały do miesiąca, do roku i powyżej roku. Często zdarza się, że firmy potrzebują aut jedynie do promowania obecnego projektu, jednak w żaden sposób nie zamierzają z nich korzystać z przyszłości. W takiej sytuacji można pomyśleć o leasingu, jednak całkowite koszty mogą okazać się dużo większe niż początkowe założenia.

Alternatywą dla tego sposobu jest wypożyczenie auta z floty pojazdów. W ramach takiej oferty zapewnione są liczne udogodnienia, nie są wiążące – można wybrać opcję jedynie na kilka tygodni. Ponadto można samochód odebrać w wybranej placówce. Istnieje także możliwości dostawienia auta pod wybraną lokalizację, co sprawia, że jest to opcja znacznie wygodniejsza od leasingu, któremu bliżej do kredytu niż wypożyczenia.

Zależnie o zakładanych celów, przedsiębiorstwa coraz chętniej wybierają wypożyczanie aut, zamiast kosztownej inwestycji w kredyt i innego rodzaju zapożyczanie się.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *