Jak reklamować, żeby było dobrze?

Co do tego, że reklama musi istnieć i musi w dzisiejszym świecie funkcjonować chyba nikt z nas nie ma żadnych wątpliwości. Wiemy, że reklamy są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania rynku, chociaż nie ukrywamy też, że często denerwujemy się, gdy w mediach jest ich za dużo. Najbardziej reklamy denerwują nas wtedy, gdy przerywają nam film i to jeszcze w takim momencie, w którym my raczej spodziewalibyśmy się nagłego zwrotu akcji, a niekoniecznie reklamy nowego kremu przeciw zmarszczkowego czy kolejnych promocji obowiązujących od nowego tygodnia w supermarketach. W telewizji reklam jest bardzo dużo i właściwie często jest tak, że film, który trwać powinien średnio 1,5 godziny, wraz z reklamami trwa ponad 2 godziny. Czasami nawet dłużej. To dla nas przerażające. Podobnie jak fakt, że niejednokrotnie w radiu nie jesteśmy w stanie wysłuchać za dużo ulubionych piosenek, bo audycja opiera się również w dużej mierze na reklamach. Na kilka piosenek przypada kilka minut reklam i tak na zmianę. Często tego również mamy dość. Gdy sięgamy po czasopismo, to również dochodzimy do wniosku, że jest w nim zbyt dużo reklam. Czasami całe strony to tylko reklamy poświęcone nowym kosmetykom, nowej linii perfum czy ubrań znanych marek. A przecież nie po to kupujemy wspomniane czasopisma, a raczej po to, żeby czegoś ciekawego się z nich dowiedzieć, żeby czytać artykuły o interesującej nas tematyce. To skłania nas do refleksji, czy dzisiejsze czasopisma w ogóle opłaca się kupować. A Internet? On przecież również pełen jest reklam. Wystarczy odwiedzić jakąkolwiek stronę internetową, żeby nagle cały ekran wypełniła reklama nowego antywirusa. I tego również mamy dość. Ale jednak mimo wszystko wszyscy doskonale wiemy, że współczesny marketing nie byłby w stanie funkcjonować bez reklam.

Grunt to dobra reklama

Można jednak zadbać o to, żeby reklamy były bardziej interesujące, żeby były prezentowane w bardziej przystępnej formie. Wtedy znakomita większość konsumentów byłaby o wiele bardziej zadowolona i mniej na te reklamy by narzekała. Mowa tu na przykład o tym, by zastosować tak zwany email marketing. Jest to bardziej przystępna, aniżeli tradycyjne reklamy, forma prezentowana konsumentom określonych usług czy produktów, bo opiera się na wiadomościach wysyłanych drogą mailową, która dana osoba może przeczytać wtedy, kiedy chce. Adresy potencjalnych klientów można pozyskać z baz biznesowych, bo do tego służą właśnie bazy adresowe, dzięki którym łatwo dotrzeć do ludzi, którzy prawdopodobnie zainteresowani będą naszymi ofertami. Reklama nie zawsze musi być denerwująca. Może być naprawdę wysyłana w bardzo przystępnej formie, która świadczy o szanowaniu klienta, bo przecież on sam ma wówczas prawo zadecydować o tym, kiedy i czy w ogóle otworzy wiadomość, która to właśnie przyszła na jego skrzynkę mailową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *